Geldt er een opzegtermijn als je bij je detacheerder geen project hebt?

Ik heb momenteel geen project en wil weg bij mijn werkgever. Geldt dan de wettelijke opzegtermijn van 2 maanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een arbeidsovereenkomst hebt, dan geldt de opzegtermijn die daar in staat. Het feit dat je als gedetacheerde werkt doet daar niets aan af.
En als je werkgever geen project voor je heeft, moet hij je wel uitbetalen gedurende die periode.

Dit ligt anders als je als freelancer werkt. Dan heb je geen arbeidsovereenkomst en ben je vrij zelf aan de slag te gaan waar je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je hebt een contract en je zult je moeten houden aan de voorwaarden, die in het contract gesteld zijn.

maakt niet uit dat je nu geen project hebt. je krijgt nu toch ook nog gewoon salaris uitbetaald? sla uw contract er op na en u zal weten wat de opzegtermijn is. Zal waarschijnlijk 1 of 2 maanden zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Wettelijk wel. Maar als jij eerder weg kan omdat je iets anders hebt gevonden wil de werkgever heel vaak meewerken aan een regeling om eerder weg te komen. Jij wilt geen nieuwe opdrachten meer aannemen want je gaat toch weg en de werkgever heeft hier niets meer aan dus win win als je hierover in gesprek kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligte raan of er buiten de datacheringen loon doorbetaling is.
Als er geen loondoorbetaling is is er geen opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat hebt je gewoon. Maar in onderling overleg kan je misschien wel iets anders afspreken.
13 jaar geleden
Je bent gehouden aan de afspraken in je overeenkomst. Dat moet je dus even nalezen. Als je geen project hebt en je werkgever moet je wel doorbetalen, zal hij het vast niet erg vinden als je eerder weg wilt. Dat kun je dus het beste even overleggen met je werkgever.